Kolping - comunitate de formare, acțiune și întrajutorare

Măsuri integrate de inserție pe piața muncii pentru viitorii absolvenți de învățământ preuniversitar și superior din Regiunea de Vest

In perioada 28 aprilie 2014 – 27 septembrie 2015, Organizația Centrală a Familiilor Kolping din România implementează, în calitate de beneficiar, proiectul Măsuri integrate de inserție pe piața muncii pentru viitorii absolvenți de învățământ preuniversitar și superior din Regiunea de Vest, cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013

PROIECTUL – Măsuri integrate de inserție pe piața muncii pentru viitorii absolvenți de învățământ preuniversitar și superior din Regiunea de Vest – Contract POSDRU/161/2.1/G/132545 

Organizația Centrală a Familiilor Kolping din România, în parteneriat cu Universitatea de Vest din Timișoara, Liceul Tehnologic ”Dacia” și SC CMP CENTER D&V SRL, desfăşoară proiectul grant Măsuri integrate de inserție pe piața muncii pentru viitorii absolvenți de învățământ preuniversitar și superior din Regiunea de Vest. Proiectul este cofinanţat prin Fondul Social European şi se va derula la nivel regional, în perioada 2014-2015.

Prezentare Generală:

  1. Obiectivul general:

Cresterea nivelului adaptabilitatii, mobilitatii si ocupabilitatii pe piata muncii pentru 400 viitori absolventi de invatamant preuniversitar si superior din Regiunea de Vest – Judetele Timis si Caras-Severin, printr-o mai stransa conectivitate a mediului educational cu cel privat.

 

  1. Obiective specifice/operationale:

Obiectivul 1. Accesul a 280 studenti din Timisoara si 120 elevi din Caransebes, la servicii de consiliere si orientare profesionala;

Obiectivul 2. Dezvoltarea de abilitati transversale care nu sunt cuprinse in planul de invatamant, dar care contribuie substantial la integrarea pe piata muncii si sunt in concordanta cu cerintele angajatorilor, pentru 140 studenti si 60 elevi;

Obiectivul 3. Accesul a 140 studenti din Timisoara si 60 elevi din Caransebes la stagii de pregatire practica in mediul privat;

Obiectivul 4. Dezvoltarea a minim 40 de parteneriate durabile intre universitate, liceu si angajatori;

Obiectivul 5. Crearea unei firme de exercitiu si a unei intreprinderi simulate prin implicarea activa a elevilor si studentilor;

Obiectivul 6. Angajarea a minim 20 de participanti la proiect in randul angajatorilor parteneri pe durata proiectului.

 

III. Aria de desfăşurare a proiectului: Regiunea Vest, Județele Caraş-Severin și Timiş

 

IV. Grup ţintă:

280 studenti din centrele universitare din Timisoara, nivel licenta si master

120 elevi din cadrul liceului tehnologic din Caransebes

 

V. Rezultate principale:

  • 400 persoane selectate si incadrate pe proiect, dintre care 280 studenti si 120 elevi
  • 400 persoane care apartin grupului tinta beneficiaza de consiliere si orientare profesionala
  • 400 persoane care apartin grupului tinta (280 studenti si 120 elevi) beneficiaza de evaluare psihologica si primesc recomandari pentru participarea la stagii de practica, module de instruire
  • 140 studenti si 60 elevi beneficiaza de programe de instruire anterioare stagiului de practica
  • 140 studenti si 60 elevi beneficiaza de evaluare continua a dezvoltarii aptitudinilor, prin intermediul fisei actualizate de competente si abilitati, in vederea tranzitiei de la scoala la viata activa
  • 4 sesiuni de instruire
  • 70 de parteneri din mediul privat contractati pentru a furniza locuri de practica pentru grupul tinta al proiectului
  • 40 de parteneriate incheiate
  • 140 studenti si 60 elevi isi deruleaza stagiul de pregatire practica prin intermediul proiectului
  • 40 tutori de practica formati
  • 1 firma de exercitiu/1 intreprindere simulata infiintata
  • 60 de participanti in organizarea si functionarea firmelor
  • 2 participari activitati de promovare firme de exercitiu
  • 8 parteneriate incheiate pentru promovarea celor firmei de exercitiu/intreprinderii simulate la nivel regional
  • 20 persoane angajate
  • 1 studiu privind absorbtia studentilor, elevilor beneficiari pe piata fortei de munca
  • 600 ghiduri de bune practici
  • 1 Clip video de promovare a proiectului